دسته بندی
این حركت موجب فعالیت عضلات قسمت فوقانی شكم می‌شود و یكی از ورزشهای مفید برای ساختن عضلات شكم، عضلات زیر بغل و...

روش صحیح دراز نشست (10)


دراز نشت با دست‌های کشیده:
این حركت موجب فعالیت عضلات قسمت فوقانی شكم می‌شود و یكی از ورزشهای مفید برای ساختن عضلات شكم، عضلات زیر بغل و سینه است. برای انجام صحیح این حركت:
روش صحیح دراز نشست (10)


1- روی زمین دراز بكشید و دستها را به حالت كشیده در بالای سر روی هم قرار دهید و بازوها را در كنار گوش قرار دهید.

2- عضلات شكم را منقبض كنید و تا حدی بالا بیایید كه تیغه‌ی شانه از روی زمین جدا شود.

3- بازوها را به حالت مستقیم نگه دارید و از وارد كردن فشار و كشش به گردن خودداری كنید. در صورتی كه در گردن احساس ناراحتی یا درد كردید حركت را اشتباه انجام داده‌اید. نباید طی انجام دراز نشست فشاری به گردن وارد شود زیرا موجب آسیب دیدگی می‌گردد.
4- پس از بالا آمدن پایین بروید و حركت را 16-12 بار تكرار كنید.

گردآوری شده توسط: گروه پزشکی و سلامت ایران فروم
Cloob Print Google+
تبلیغات متنی
دانلود آهنگ جدید