دسته بندی
مهران محسنی به ارتباط مستقیم تحمل سرما و مواد غذایی مورد استفاده در رژیم غذایی فرد اشاره کرد و گفت ...


فصل سرما ما را چاق می کند یا لاغر ؟!


یک متخصص شیمی مواد غذایی در دانشکده داروسازی زنجان با بیان اینکه در فصول سرد سال میزان تحرک افراد کاهش می‌یابد، گفت: این امر به نوبه خود موجب افزایش وزن و بروز چاقی می‌شود.

مهران محسنی با بیان این که تحمل سرما نیز در این فصول برای افراد مختلف، متفاوت است، اظهار کرد: افراد لاغر و افرادی که دچار کم‌خونی هستند، بیشتر از دیگران سرما را احساس کرده و بیشتر از دیگران نیز دچار بیماری می‌شوند.

وی به ارتباط مستقیم تحمل سرما و مواد غذایی مورد استفاده در رژیم غذایی فرد اشاره کرد و گفت: مصرف کم سبزیجات و حضور در فضاهای بسته به ترتیب موجب بروز کمبود ویتامین A و D می‌شود که باید از طریق رژیم غذایی مناسب جبران شود.

محسنی، استفاده از سبزیجات تازه و یا خشک را یکی از اجزای لاینفک رژیم غذایی روزانه به ویژه در فصول سرد جهت تأمین ویتامین A عنوان کرد و افزود: مصرف ماهی به خصوص ماهی‌های چرب نیاز بدن به ویتامین D را تأمین می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مصرف ترشی در فصول سرد سال به عنوان چاشنی غذا بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: ترشیجات با حفظ مواد مغذی و فیبر موادغذایی موجب هضم و جذب غذا می‌شوند.

این متخصص مواد غذایی نسبت به مصرف مداوم ترشیجات هشدار داد و گفت: با توجه به این که سرکه مانع از جذب کلسیم می‌شود، مصرف مداوم ترشییجات موجب بروز مشکلاتی برای استخوان می‌شود.

محسنی، مصرف صبحانه گرم مانند تخم‌مرغ و یا حلیم، عدسی، شیرعسل و شیرخرما را صبحانه مناسبی برای اولین وعده غذایی صبح در فصل سرما عنوان کرد و افزود: البته باید توجه داشت، مواد پروتئینی نیز استفاده شود و این خلاء باید در دیگر وعده‌های غذایی روزانه جبران شود.





گردآوری شده توسط: گروه سبک زندگی ایران فروم
Cloob Print Google+
پربیننده های روز