دسته بندی
فقدان حافظه و کاهش عملکرد شناختی یک از عوارض دوره سالمندی است.


چگونه حافظه بهتری داشته باشیم؟

اثرات مثبت ورزش بر حفظ و ارتقای سلامت جسم، به ویژه بهبود عملکرد قلب و عروق از مدت ها قبل شناخته شده است.

تحقیقات اخیر نشان می دهند که تحرک و فعالیت بدنی در تامین سلامت روانی نیز نقش مهمی ایفا می کند. ورزش با افزایش جریان خون در بافت مغز، روند تحلیل کارایی این ارگان را که با افزایش سن مرتبط است، کند می نماید.

مطالعات انجام شده در امریکا نشان داد در سالمندانی که سه بار در هفته و به مدت یک ساعت پیاده روی سریع انجام می دادند، بعد از حدود 4 ماه، در تست های مربوط به حافظه پیشرفت و بهبود قابل توجهی مشاهده می شود.

متخصصان معتقدند که ورزش نقش مهمی در بهبود عملکرد شناختی و پیشگیری از زوال عقل (دمانس) در دوران سالمندی ایفا می کند.

براساس تحقیقات، ورزش های هوازی در بهبود حافظه نقش موثرتری دارند اما نکته مهم تر این است که ورزش و فعالیت بدنی به صورت مداوم و حداقل سه بار در هفته انجام شود.


گردآوری شده توسط: گروه پزشکی و سلامت ایران فروم
Cloob Print Google+