دسته بندی
تازه های فناروی
حضور مایکروسافت در کنگره‌ی موبایل بارسلون تایید شد
نسخه تازه نقشه‌ی گوگل با ویژگی‌های جدید برای اندروید در راه…
مدیر بخش تلویزیون سامسونگ سکان تجارت موبایل را دست می‌گیرد!؟
پیش‌بینی فروش ۷۱.۵ میلیون آیفون در فصل پاییز
سامسونگ به رقابت در حوزه سرویس پخش ویدیو باز می‌گردد
سامسونگ قلم Advanced S Pen را با ویژگی‌های بیشتر و حساسیت…
نمایشگر ۴.۱ اینچی شارپ با تراکم ۷۳۶ پیکسل بر اینچ به جنگ…
مراسم معرفی دستگاه‌های جدید موتورولا در ۱۳ شهریور: منتظر…
ساعت هوشمند ایسوس در نمایشگاه IFA رونمایی خواهد شد
کنترل دره‌ی سیلیکون در دستان مردان سفید پوست و آسیایی‌ها است
اولین تصویر از هدست واقعیت مجازی سامسونگ بدست آمد
توییتر تایید کرد: ۲۳ میلیون از اکانت‌های فعال توییتر، بات…
ملکده: متفاوت بیابید- جستجوی املاک مناطق 22 تهران بر روی…
اپل و سامسونگ در اردیبهشت ماه بار دیگر به دادگاه خواهند رفت
آیفون، تلفن‌هوشمند محبوب قشر پردرآمد در بازار ایالات متحده…
 پشت پرده‌ی عرضه‌ی تلفن‌هوشمند اندرویدی نوکیا؛ سیاست مایکروسافت چیست

با انتشار اخبار متعددی در مورد تلفن‌هوشمند اندرویدی نوکیا، این سوال برای بسیاری از علاقمندان دنیای فناوری ایجاد شده که اگر نوکیا به جای تولید تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی برای مایکروسافت، به سراغ اکوسیستم اندروید نیز می‌رفت، چه اتفاقی برای این کمپانی کهنه‌کار می‌افتاد؟

با انتشار تصاویر و همچنین اخبار متعدد در مورد لومیا نرمندی، نمی‌توان این تلفن‌هوشمند را یک مانور تبلیغاتی خواند، چراکه این محصول تا حدودی رنگ واقعیت به خود گرفته است. شاید تلفن‌هوشمند اندرویدی نوکیا کلیدی برای استراتژی آینده‌ی ردموندی‌ها است، سیاستی که با تصاحب نوکیا آغاز شده است.

یقینا مهم‌ترین سوال در این مورد، چرایی عرضه‌ی یک تلفن‌هوشمند اندرویدی توسط مایکروسافت است؟ همانطور که پیش از این نیز در زومیت خواندید، تصاویر منتشر شده از رابط‌کاربری این تلفن‌هوشمند با عاریه گرفتن کاشی‌های مورد استفاده در ویندوزفون، جلوه‌ای نو به خود دیده است. احتمالا می‌توان در نسخه‌ی اندروید غیرگوگلی مورد استفاده در این تلفن‌هوشمند، ویژگی‌های و اپلیکیشن‌هایی از سیستم‌عامل ویندوز فون را نیزمشاهده کرد. بزرگترین احتمال ممکن، تلاش مایکروسافت برای بزرگتر کردن جای پای خود در بازار‌های در حال توسعه است.

مایکروسافت در حال دگردیسی است. این کمپانی سعی دارد تا به یک کمپانی ارائه دهنده‌ی سخت‌افزار و سرویس‌های همراه آن تبدیل شود. از این‌رو در صورتی که ابزارهایی که حاوی یکی از سرویس‌های مایکروسافت است، خریداری شود، کسب درآمد از این طریق برای ردموندی‌ها تضمین شده خواهد بود. در صورتی که کاربران در مقابل تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی یکی از محصولات اپلی یا اندرویدی را خریداری کنند، مطمئنا درآمد مایکروسافت کمتر خواهد شد. بالطبع مایکروسافت به این موضوع علاقمند است تا کاربران، تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی را انتخاب کنند. اما می‌توان فروش تلفن‌های‌هوشمندی را نیز با هسته‌ی اندروید و رابط‌کاربری ویندوزی متصور شد.

شاید این استراتژی پاسخی برای تمامی سوالاتی باشد که قرار گرفتن مایکروسافت و اندروید را در یک طرف غیرممکن می‌پنداشتند. گوگل یکی از کمپانی‌هایی است که سرویس‌ها و خدمات خود در تلفن‌های‌هوشمند اپلی نیز ارائه می‌دهد. بلک‌بری نیز اخیرا تلاش‌هایی را برای استفاده از اکوسیستم اندروید و iOS برای اشاعه‌ی سرویس‌های خود انجام داده است. اما تنها کمپانی موجود که سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های اختصاصی خود را در سایر اکوسیستم‌ها در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد، اپل است.
منبع:zoomit

گردآوری شده توسط: گروه خبــر ایران فروم
Cloob Print Google+
امروز در ایران فروم
پربیننده های روز