دسته بندی
چگونه با خوردن بهترین موادغذایی بدن خود را زیبا نگه داریم؟

مطمئنا بسیاری از ما برای زیبا نشان دادن پوستمان از انواع لوازم آرایشی استفاده می کنیم که تمامی آنها حاوی مواد شیمیایی می باشند که مطمئنا برای پوست ما مضر هستند .شما می توانید به راحتی با خوردن مواد غذایی مفید برای بدن در نهایت پوست و بدنی شاداب و زیبا داشته باشید .به این ترتیب بهتر است یخچال خود را با این مواد غذایی که در زیر برایتان آورده ایم پر کنید و با خوردن آنها به زیبا بدن خود کمک کنید.

1 - چای سبز
اگر می خواهید چشم هایی روشن و درخشان داشته باشید ، بهتر است کتری آب را بگذارید بجوشد و با دم کردن و خوردن یک فنجان چای سبز از خوردن آن لذت ببرید . چای سبز حاوی ترکیباتی فوق العاده از آنتی اکسیدان ها می باشد که به حفظ و سالم نگه داشتن روشنایی چشم بسیار کمک می کند. این چای در مقابل التهاب چشمان شما در برابر تخریب های نور خورشید بسیار قدرتمند عمل می کند . همه ی این مزایا به شما کمک خواهند کرد تا در نهایت چشم خود را روشن و زیبا نگه دارید . برای دریافت بیشتر آنتی اکسیدان ها بهتر است از چای سبزی که کمتر جوشیده باشد مصرف کنید.


2 - ماهی قزل آلا
ماهی قزل آلا برای پوست معجزه آسا است. این ماهی های روغنی غنی از چربی های ضروری برای بدن هستند که برای جوان ماندن پوست بسیار مفید می باشند. امگا 3 موجود در ماهی قزل آلا به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست شما کمک می کند و برای حفظ غشای سلولی و پروتئین های سالم در بدن بسیار مفید است. در کل خوردن ماهی قزل آلا برای جوان نگه داشتن پوست بسیار مفید می باشد.


3 - تخم مرغ
خوردن تخم مرغ به هر نوعی مانند املت یا نیمرو برای براق کردن مو بسیار مفید می باشد. تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین می باشد، که برای رشد مو بسیارضروری است .همچنین غنی از بیوتین است که به این دلیل نه تنها تخم مرغ برای براق کردن موهای شما بسیار مفید می باشد بلکه از آن می توان به عنوان یک ماسک مفید برای مو استفاده کرد. بهترین نوع تخم مرغ آب پز کردن آن به مدت 10 دقیقه و سپس گرفتن آن زیر آب سرد و پوست کردن و خوردن آن می باشد.


4 - کلم پیچ
برای داشتن ناخن های محکم و زیبا خوردن کلم پیچ بسیار مفید می باشد. کلم پیچ، مانند سایر سبزیجات سبز و برگ دار ، غنی از آهن می باشد. این ماده مغذی برای بدن بسیار ضروری می باشد اما کمبود آن و در نتیجه کمبود آهن در رژیم غذایی باعث می شود ناخن هایی شکننده و بد شکل داشته باشیم . به این ترتیب قرار دادن کلم پیچ در وعده های غذایی بسیار پیشنهاد می شود.


5 - گوجه فرنگی
خوردن گوجه فرنگی برای پوست بدن بسیار مفید می باشد . در یک مطالعه نشان داده شده است ، پوست افرادی که پنج قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی در طول روز می خورند 25 درصد بیشتر از افراد دیگر در برابر سوختگی حاصل از نور خورشید و آفتاب محافظت می شود. چرا که در گوجه فرنگی کلاژن که یک پروتئین فیبری است وجود دارد که کمک بسیاری به جوان نگه داشتن پوست خواهد کرد. برای به دست آوردن پوستی شاداب وجوان بهتر است گوجه فرنگی را در مواد غذایی گوناگون از جمله سالاد ، سوپ و... مصرف کنید.


6 - برنج قهوه ای
اگر لازم می دانید کمی از وزن بدنتان را کم کنید بهتر است برنج قهوه ای مصرف کنید که به مدیریت درست وزن کمک زیادی می کند زیرا که یک منبع بسیار کم چرب و حاوی انرژی زیادی می باشد . به علاوه، به دلیل آن که دارای فیبر بالایی می باشد برای شاداب نگه داشتن شما بسیار مفید می باشد. برنج قهوه ای سطح هورمون استرس به نام کورتیزول را که در اطراف معده ذخیره می شود را کاهش می دهد و باعث می شود روح و روان شما از شادابی و نشاط بیشتری برخوردار شود.


7 - آدامس
جویدن آدامس بدون قند برای حفظ لبخند بر روی لبان بسیار مفید می باشد. جویدن آدامس بعد از غذا باعث می شود کالری های اضافی از بدن دفع شده و دندان ها را قوی نگه دارد. جویدن آدامس همچنین می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان و لثه کمک کرده و به خنثی کردن اسیدهای دهان که باعث پوسیدگی دندان می شوند کمک کند. حتی طبق نظریه هایی جویدن آدامس به کم کردن وزن هم کمک خواهد کرد که این مورد هنوز از لحاظ علمی ثابت نشده است.

گردآوری شده توسط: گروه سبک زندگی ایران فروم
Cloob Print Google+
پربیننده های روز